L-29 Delfín | volnypad.sk
  • Tandemovy zoskok

OBJEDNÁVKA

0903 396 632

info@volnypad.sk

Najbližšie tandemové zoskoky


29-31.7.2016

 

Kalendár zoskokov

 



RÝCHLE ODKAZY

Počasie Slávnica tu

L-29 Delfín

Aero L-29 Delfín (v kóde NATO: "Maya") je vojenské prúdové cvičné lietadlo, ktoré sa v priebeju 60. rokov 20.storočia stalo štandardným cvičným prúdovým lietadlom štátov Varšavskej zmluvy. Bolo prvým prúdovým cvičným lietadlom navrhnutým a vyrábaným v Československu.

 

Aero L-29 Delfín


Vznik a vývoj:


Názov lietadla je odvodený od dátumu, kedy sa prejednávali technické podmienky - 29. septembra 1954. Vývoj a následne aj výroba lietadla sa začala pod vedením Ing. Karla Tomáša, Ing. Jána Vlčka a Ing. Zdeňka Rubliča v závode Aero Vodochody v Prahe. Vývoj motora M-701 prebiehal pod vedením Ing. Jiřího Radu a Ing. Vladimíra Pospíšila. Veľkým úspechom lietadla , a tým aj československého leteckého priemyslu bolo, že lietadlo L-29 Delfín vyhralo súťaž  o štandardné lietadlo pre letectvá štátov Varšavskej zmluvy. Súťaže sa zúčastnili lietadlá L-29, Jak-30 (ZSSR), TS-11 Iskra (Poľsko). Pôvodný motor M-701 bol koncipovaný ako motor s axiálnym kompresorom. Požiadavka, aby lietadlo lietalo aj na letiskách s nespevneným povrchom viedla k zmene koncepciea konečná verzia motora bola riešená s jednostupňovým, jednostranným radiálnym kompresorom. Vzhľadom k skutočnosti, že vo februári 1958 bol ukončený vývoj draku lietadla, avšak nebol hotový vývoj motora M-701, bol použitý v prvej fáze britský motor Bristol Viper. 5.apríla 1959 bol uskutočnený prvý let pilotom Ing. Rudolfom Duchoňom na letisku Praha-Kbely.


Technický popis:


Aero L-29 Delfín je dvojmiestny jednomotorový samonosný stredoplošník. Kovová kostra krídel, pevných a pohyblivých chvostových plôch i trupu je potiahnutá duralom. Krycie plechy sú takisto duralové. Motor je uložený v trupe. Podvozok je zaťahovací, hlavné podvozkové nohy sa zaťahujú do krídiel, predná do trupu.


Technické údaje:


Posádka: 2 (žiak, inštruktor)

Dĺžka: 10,81m

Rozpätie: 10,29m

Výška: 3,13m

Nosná plocha: 19,8m2

Rozchod podvozku: 3,45m

Rázvor podvozku: 3,89m

Hmotnosť prázdneho lietadla: 2280kg

Vzletová hmotnosť: 3286kg

Maximálna vzletová hmotnosť: 3540kg

Pohonná jednotka: 1x prúdový motor Motorlet M-701C s ťahom 8,7kN


Výkony:


Maximálna rýchlosť: 620 km/h (pri vodorovnom lete), 655 km/h (vo výške 5000m), 860 km/h (pri strmhlavom lete)

Pádová rýchlosť: 130 km/h (s vysunutými klapkami)

Dolet: 894km (s prídavnými nádržami na koncoch krídiel)

Vytrvalosť: 2 hodiny 30 minút

Dostup: 11500m

Stúpavosť: 14 m/s

Plošné zaťaženie: 166 kg/m2

Pomer ťah/hmotnosť: 0,25kN/kg


Výzbroj:


200kg rôznych zbraní (kanóny, bomby, raketya strely na vonkajších závesníkoch)

 


 

 

Tandemový zoskok môžete objednať niekoľkými spôsobmi:


1. Telefonická objednávka na čísle 0903 396 632.

 

Toto je najrýchlejší a najefektívnejší spôsob, ako zoskok objednať, a zároveň sa dozvedieť všetky potrebné informácie okamžite. Preferujeme práve túto formu objednávky.


2. Objednať emailom

 

napíšte nám na emailovú adresu   info@volnypad.sk


3. Objednávka pomocou kontaktného formulára.

 

Vyplňte všetky požadované položky a odošlite.


Pri objednávaní zoskoku uveďte Vaše meno, telefónne číslo, požadovaný dátum zoskoku, počet osôb, záujem o foto video záznam, záujem o dopňujúce informácie atď.

 

Tandemový zoskok padákom.


TANDEM skočili už aj:



Mirka, 31r.
Skočila som už 4x. Tandemový zoskok je návykový! Odporúčam všetkým!


Braňo, 37r.
Najlepší zážitok! Tandemový zoskok padákom s p. Darášom odporúčam všetkým! Úplna bomba!


Miška, 25r.
Tandemový zoskok padákom bol ten najlepší darček aký som dostala!

Tandemový zoskok - Ohlasy


Partneri

Opel-Shop.sk, Predaj náhradných dielov pre Váš Opel.