Suchoj Su-22 M4 | volnypad.sk
  • Tandemovy zoskok

OBJEDNÁVKA

0903 396 632

info@volnypad.sk

Najbližšie tandemové zoskoky


Jar 2017

 

Kalendár zoskokov

 



RÝCHLE ODKAZY

Počasie Slávnica tu

Suchoj Su-22 M4

Do Československa sa prvé Su-22M-4 a Su-22UM-3 dostali v Marci 1984. Stroje obdržal 47. prieskumný letecký pluk, vtedy so sídlom v Pardubiciach. Lietadlá sformovali jednu letku, výzbroj ďaľších dvoch tvorili lietadlá MiG-21R, L-29R a roj Il-14. V ďalších rokoch prichádzali postupne objednané stroje per stíhacie bombardovacie pluky.

Všetky Su-22 prišli v rozobranom stave, montovali sa na letisku v Hradci Králové a Náměšti nad Oslavou a zalietavala ich skupina sovietskych pilotov, ktorí taktiež vyškolili prvých čs. inštruktorov. V rokoch 1987 až 1989 sa na tieto lietadlá kompletne prezbrojil 20. stíhací bombardovací letecký pluk v Náměšti nad Oslavou, známy pod názvom Biskajský.

Približne v tej istej dobe sa dostalo niekoľko strojov aj k 6. stíhaciemu bombardovaciemu leteckému pluku v Přerove. Jednomiestne Su-22 boli dodané v dvoch prevedeniach. Prvé série ešte neboli vybavené TV navádzajúcou sústavou (na prístrojovej doske chýbala obrazovka systému) neskoršie série už TV navádzací systém obsahovali. 

V čs. letectve pôsobilo celkovo 57 lietadiel Su-22 vrátane dvojmiestnych verzií.


Technický popis Su-22M-4 (Fitter K)


Jedinou vonkajšou zmenou oproti verzii M-3 je tepelný výmenník v prechodovej časti hrebeňa s charakteristickým vstupom a dvoma bočnými výstupmi. Podobné umiestnenie vstupu vzduchu použila konštrukčná kancelária tiež u svojich ďalších lietadiel Su-24 a Su-25. Množstvo výmetníc ASO sa zvýšilo z dvoch na štyri. Stroj je upravený pre nižšie rýchlosti a teda nemá nastaviteľný vstupný kužeľ. Verzia ako prvá obdržala palubný počítač, ktorý je srdcom navigačného a zbraňového systému a znižuje pilotove zaťaženie počas letu. Pod zadnú časť trupu je možné zavesiť púzdro BA-58 obsahujúce aparatúru registrujúcu činnosť nepriateľských rádiolokátorov a prinášajúce dáta do navádzacích sústav protirádiolokačných striel. Stroj má obvyklú sadu rádionavigačných a rádiových prístrojov doplnenú o dopplerovský systém DISS-7.

Núdzové opustenie lietadla zabezpečuje sedadlo K-36DM. Zlepšené vlastnosti takto upravenej verzie M-4 boli vykúpené väčšou zložitosťou a tým zvýšeným nárokom na údržbu a predletovú prípravu. Od verzie M-4 nie kje známa žiadna dvojmiestna verzia. Letectvo s jednomiestnymi verziami Su-22M-4 používali na výcvik dvojmiestne Su-22UM-3, pričom dochádzalo k neobvyklej situácii, kedy dvojmiestne stroje dosahovali vyššiu rýchlosť ako jednomiestne (v tomto prípade je rozdiel M 2,1 ku M 1,7) vďaka regulovanému vstupnému ústrojenstvu.

 



Technické údaje


Posádka: 1

Dĺžka: 19,02m

Rozpätie: roztiahnuté 13,68m, stiahnuté 10,02m

Výška: 5,12m

Plocha krídiel: roztiahnuté 38,50m2, stiahnuté 34,50m2

Hmotnosť prázdneho lietadla: 12 160kg

Vzletová hmotnosť: 16 400kg

Maximálna vzletová hmotnosť: 19 430kg

Pohonná jednotka: 1 prúdový motor AL-21F-3 s prídavným spaľovaním, s ťahom 76,4 kN (109,8 kN s prídavným spaľovaním)

Zásoba paliva: 3 770kg


Výkony


Maximálna rýchlosť na úrovni morskej hladiny: 1400 km/h, v letovej hladine 1860 km/h

Dolety: bojový 1 150 km, preletový 2 300 km, dostup 14 200 m

Počiatočná stúpavosť: 230 m/s

Plošné zaťaženie: 443 kg/m2

Pomer ťah/hmotnosť: 0,68

Životnosť draku: 2 000 letových hodín, 20 rokov


Výzbroj


2x kanón Nudelman-Richter NR-30 kalibru 30mm

Dva závesníky pod krídlami pre riadené strely vzduch-vzduch R-60 (AA-8 Aphid)

Až 4 000 kg na desiatich závesníkoch (tri na pevnej časti pod každým krídlom, štyri po bokoch trupu), vrátane bômb pre voľný pád, raketometov, kazetových bômb, kanónov SPPU-22-01, ECM, napalmu a jadrových zbraní.

Toto lietadlo môže niesť aj riadené strely Kh-23 (AS-7 Kerry), Kh-25 (AS-0 Karen), Kh-29 (AS-14 Kedge) a Kh-58 (AS-11 Kilter), rovnako aj elktro-optické a laserové navádzanie bômb.

 


 

 

Tandemový zoskok môžete objednať niekoľkými spôsobmi:


1. Telefonická objednávka na čísle 0903 396 632.

 

Toto je najrýchlejší a najefektívnejší spôsob, ako zoskok objednať, a zároveň sa dozvedieť všetky potrebné informácie okamžite. Preferujeme práve túto formu objednávky.


2. Objednať emailom

 

napíšte nám na emailovú adresu   info@volnypad.sk


3. Objednávka pomocou kontaktného formulára.

 

Vyplňte všetky požadované položky a odošlite.


Pri objednávaní zoskoku uveďte Vaše meno, telefónne číslo, požadovaný dátum zoskoku, počet osôb, záujem o foto video záznam, záujem o dopňujúce informácie atď.


TANDEM skočili už aj:



Mirka, 31r.
Skočila som už 4x. Tandemový zoskok je návykový! Odporúčam všetkým!


Braňo, 37r.
Najlepší zážitok! Tandemový zoskok padákom s p. Darášom odporúčam všetkým! Úplna bomba!


Miška, 25r.
Tandemový zoskok padákom bol ten najlepší darček aký som dostala!

Tandemový zoskok - Ohlasy


Partneri

Opel-Shop.sk, Predaj náhradných dielov pre Váš Opel.